Jesenná škola Fénixu – Terchová

Ako zvyčajne, na chatu som sa veľmi tešila. Po škole som si dobalila posledné veci a neostávalo mi nič iné, než čakať. Konečne prišiel čas vyraziť.

Cestu sme si užívali ako vždy, vychutnávali si krásne pohľady, no a o chvíľu sme už aj prešli veľkú tabuľu „Terchová“. O chvíľu bola v našom dohľade pekná veľká chata. Po dlhom parkovaní sme sa ubytovali a vybalili. Na rade bolo jedlo a potom hry. Bolo ich dosť a tak bolo o zábavu postarané. Tiež sme spievali a hrali na gitare (Peťkinej). No a keď už bolo neskoro, išli sme do sprchy a spať. Ráno nás zobudil budík a raňajkami začal ďalší pekný a dlhý deň. V dedine nás čakal autobus, ktorý nás odviezol do Štefanovej, kde sme stretli Fénixákov. Vyšli sme na kopec, z ktorého bol krásny výhľad a potom sme prešli dolné a horné Jánošíkove diery. Bolo tam mnoho rebríkov a náročný terén, ale zvládli to všetci. Bolo tam krásne, no prišiel čas ísť. Cestou dolu sme sa zastavili napapať a kúpiť suveníry. Autobusom sme sa zviezli do dediny a znovu tam boli aj iní Fénixáci. Na chate sa zopár ľudí osprchovalo a opäť nás čakali hry a potom úžasná večera. Robili sme si náramky – Moja Európa. Potom už bol čas ísť spať. Po dlhom dni všetci rýchlo zaspali. Ráno sa raňajkovalo a balili sa veci. O chvíľu sme vyrazili. Po dlhom cúvaní sa nám podarilo odísť. Cesta bola príjemná a zábavná. Keď sme dorazili, rozlúčili sme sa a pobrali sa domov. Tento výlet bol naozaj SUPER.

Nika

V piatok sme sa stretli pred klubovňou a potom sme naštartovali autá. Na chatu som prišiel živý a zdravý. Potom som pozeral TV a išiel som do spoločenskej miestnosti. Ráno sme išli na autobus do Vrátnej na Jánošíkove diery. Boli tam veľké vodopády. Bolo to veľmi dobré a všetkým určite prospel horský vzduch. Večer sme robili náramky. V nedeľu už bol pobyt za nami. Na Starú Turú sme prišli chvíľku pred obedom.

Matúš

V piatok poobede sme vyrazili. Neskôr na chate sme si dali večeru a išli hrať na gitare. Neskôr som išiel spať. Na druhý deň som si dal u báb raňajky a išiel som sa zbaliť na turistiku. Nastúpili sme do autobusu, kde bol Fénix zo Žiliny. Vystúpili sme a vydali sa do dier. Dobre sa tam chodilo a bolo akurát počasie. O niečo ďalej som sa šplhal po reťaziach. Keď som to vyšiel, otočili sme sa do terénu. Veľmi sa to tam šmýkalo, ale najlepší pád mal Martin. Nastúpili sme do autobusu naspäť, vystúpili, išli do chaty, zabávali sa, išli spať. Na druhý deň sme išli domov a okolo obeda sme boli doma.

Krko

Vyrážali sme od klubovne a išli sme autami. Keď sme prišli do Terchovej, zavolali nás do jedálne. Tam sme všetci spievali. Potom nás poslali na izby. Pozerali sme telku. Keď sme sa ráno zobudili, najedli sme sa a išli na autobus. Vystupovalo sme vo Vrátnej. Potom sme pešo išli do Jánošíkových dier. Tam sme sa šplhali po skalách a občas sme premýšľali, ako prejdeme cez vodu. Keď sme z lesa videli lúku, tak sme sa rozutekali. Martin sa rozbehol a nemohol zabrzdiť, takže spravil kotúľ vzad. Potom, keď sme prišli k reštaurácii, vedľa predávali suveníry. Každý si kúpil pohľadnice. Keď sme prišli na chatu, mali sme krásny výhľad na Jánošíka.

Natália

Zraz bol pri klubovni. Išli sme štyrmi autami. Ešte sme sa zastavili na pumpe. Cestou sme z auta videli kravy, ovce a kone. Cestou sme si s kamarátkou zdriemli. Prišli sme do penziónu Malá Fatra v Terchovej. Hneď sme si rozdelili izby a vybalili sme sa. Z okna sme videli Jánošíka. Večer sme išli do spoločnej miestnosti. Tam sme si povedali budíka a trasu. Spievali sme, hrali hry a rozprávali sme sa. Na izbe sme hrali hry a pozerali telku. S kamarátkou sme išli spať o pol jednej. Budíček bol o ôsmej. Umyli sme sa, prezliekli, nachystali a naraňajkovali sa. Potom sme išli na autobus, ktorý nás odviezol do Vrátnej. Hneď sme vyrazili. Išli sme do kopca a po blate. Išli sme po kamennej cestičke. Dostali sme sa na lúku. Potom sme išli do lesa. Išli sme po úzkych cestičkách. Raz bola sranda, inokedy sme sa báli, že spadneme dole kopcom. Niektorí sa báli a iní utekali. Dostali sme sa na rebríky. Išli sme nad vodou. Voda bola studená. Niektorí z nás mali mokré nohy, pretože stúpili do vody. Ja som bola medzi nimi. Mohli sme sa dotknúť skál, chodili sme po skalách. Keby nebolo reťaze, ani sa nevyšplháme hore. Strašne sa mi to páčilo. Niektorí tam boli aj so psami. Psíci boli prítulní. Bolo pekné počasie. Bol krásny výhľad. Párkrát sme spadli, ale prežili sme to. Keď sme išli na autobus dole kopcom, veľa nás padalo. Slávka išla najskôr po nohách, potom po riti. Martin spravil kotrmelec vpred, vzad a potom váľal sudy. Ja som váľala sudy a lovila som koníkov. Večera bola vynikajúca. Večer sme išli na trampolínu a hojdačky. S chalanmi sme sa začali strašiť. Bola sranda, no bohužiaľ sme na ďalší deň museli ísť domov. Prišli sme na obed. Tak sa teším na ďalší výlet.