16.CSSF v Snine

V dňoch 12. – 15. 9. 2024 sa konalo Celoslovenské stretnutie fénixákov. Bolo to už 16. v poradí a konalo sa opäť na rovnakom mieste ako 1.CSS – Sninské rybníky. Od nás je to poriadne ďaleko, a preto sme museli vyraziť skoro ráno, aby sme tam prišli včas. Cesta bola dlhá, ale ubiehala pomerne rýchlo. Vo vlaku sme sa zabávali rôznymi hrami a tak ani neviem ako a boli sme v Košiciach. Tam sme mali nejaký čas a ten sme využili na spoznávanie krás tohto mesta. Už len 2 hodinky cesty a prišli sme na miesto diania. Prvý večer sa niesol v znamení privítania a zoznamovania sa.

Počas celého dňa v piatok prebiehala detská konferencia “Vesmírne dobrodružstvo”, ktorú sme začali návštevou observatória v Kolonickom sedle. Je vybudované práve na tomto mieste, pretože je to oblasť s veľmi nízkou úrovňou svetelného znečistenia. Potom sme si pozreli aj planetárium, kde sme videli nočnú oblohu tak ako nikdy predtým. Poobede nás čakala Živá knižnica, kde sme privítali dvoch vzácnych hostí. Prvým bol Matúš Rotbauer, ktoré sa venuje astrofotografií. Na to, že má 15 rokov už dosiahol skvelé výsledky na rôznych súťažiach. Druhým hosťom bol Ivan Bella. Je to prvý a zároveň zatiaľ aj jediný slovenský kozmonaut. Rozprával nám všetko od toho ako dostal možnosť stať sa kozmonautom, cez ťažké testy, výberové skúšky, prípravu, pobyt vo vesmíre, až po návrat na zem. Večer sme mali ísť pozorovať hviezdy, ale kvôli zlému počasiu sme mali náhradný program v podobe prednášky o svetelnom znečistení. Nakoniec bola diskotéka, kde sme vybili všetku energiu, čo nám ešte zostala a potom sme išli spať.

V sobotu mala byť mestská hra, ale tiež kvôli počasiu sme ju museli vymeniť za náhradný program. Išli sme sa prejsť na Biokúpalisko a keď sme sa vrátili späť, hrali sme hru Služby. Každá izba si mala vymyslieť nejakú službu, ktorú bude ponúkať a následne sme mohli chodiť medzi izbami a využívať tieto služby. Naša izba (dievčatá zo Starej Turej) sme robili Psychologickú poradňu. Išlo nám to veľmi dobre, veď sme aj skončili na druhom mieste. Prví sa umiestnili naši chalani. Potom sme hrali indíciovú hru. Našou úlohou bolo vyletieť do vesmíru a zachrániť našu planétu, čo sa nám aj podarilo. Večer bol Minitalent. Tento rok sa tam stretlo neskutočne veľa úžasných talentov. Medzi nimi boli aj Ria a Sárka, ktoré obe spievali a išlo im to skvele. Diskotéka na záver samozrejme nesmela chýbať.

V nedeľu ráno sme museli vstávať podstatne skôr ako predchádzajúce dni. Rýchlo sa pobaliť, naraňajkovať sa, rozlúčiť sa so všetkými a už sme odchádzali. Cesta bola fajn, nič nám nemeškalo a všetko sme stihli aj napriek tomu, že sme v Košiciach mali len pár minút na prestup. Po ceste sme si opäť zahrali nejaké hry a ani neviem ako, boli sme už doma.

Lenka

Ráno sme sa stretli na železničnej stanici a išli sme do Trenčína. Keď sme prišli do Trenčína tak sme mali čas 20 min. Potom sme išli na vlak do Košíc. Išli sme asi 5 hodín. Vo vlaku sme hrali rôzne hry napr. Activity, potom sme si pozreli rozprávku Shrek 1ďalej sme hrali hru kto bude najtichšie. Bola to sranda. Keď sme prišli do Košíc tak sme sa šli naobedovať. Potom sme sa vrátili a išli sme vlakom do Michaloviec. Z Michaloviec nám išiel autobus. Cestovali sme asi hodinu. Keď sme prišli do Sniny tak sme tam čakali 5 min. Potom sme zase vyrazili autobusom na Sninské rybníky. Keď sme tam prišli zaregistrovali sme sa. Izby bola nádherná. Na izbe sme boli štyri baby zo Starej Turej. Večer sme sa navečerali a odychli sme si. Piatok sme mali konferenciu na ktorú nám prišiel Matúš s Matúškova neďaleko Galanty. Chodí na gymnázium v Matúškove. Má rád hviezdy. Pripája sa aj do rôznych sútaží. Ďalej nám prišiel prišiel prvý slovesnký kozmonaut: Ivan Bella ktorého vystrelili do vesmíru v roku 1999. Ďalej sme boli navštíviť observatórium Kolonické sedlo. Bolo tam krásne. Dozvedeli sme sa nové veci. Potom sme mali obedovú pauzu. Samo, Adam a Ondrej sa kúpali v bazéne. Sobota. V sobotu sme sa boli prejsť na rybníky. Keď sme sa vrátili mali sme za úlohu si vymyslieť vlastné povolanie. My sme boli psychologická poradňa. Zarobili sme asi 1 400 € za dve hodiny. Potom sme hrali hru ideme do vesmíru. Na konci hry sme si mali ozdobiť fľašku ako raketa dali sme do tej fľašky ocot do papiera sme zabalili kyselinu citrónovú zavreli sme to štuplom a pretočili to dole hlavou a vyletelo to. Neďela. Večer sme si zo Sárkov nastavili budík na 5:30. Ráno nám zvonil a vypli sme si ho a zaspali sme na hodinu. Potom nás prišla zobudiť Nika a už sme boli hore. Nachystali sme sa a išli sme sa na raňajkovať. Potom sme vyrazili do Sniny a čakali sme na autobus. Keď sme prišli do Michaloviec tak sme išli na vlak do Košíc. Cesta trvala 1 hodinu. Keď sme prišli do Košíc tak sme utekali na vlak do Trenčína cestovali sme 5 hodín ja a Sárka sme si po ceste domov robili úlohy. Keď sme prišli do Trenčína tak nás zobral Sárkin tato na Starú Turú. Na Starú Turú sme prišli asi o 16:00 hod. A takto sa končí náš výlet na Sninské rybníky.

Ria

Dňa 12.-15.9. som sa zúčastnila 16. CSS Fénixákov v SNINE- Sninské rybníky! Keďže Snina je dosť ďaleko tak aj cesta bola dlhá a strašne únavná. Cestovali sme 10 hodín s tým že sme išli vlakom zo Starej Turej do Trenčína, z Trenčína sme išli až do Košíc, z Košíc sme išli vlakom do Michaloviec a z Michaloviec sme išli autobusom do Sniny a v Snine sme čakali kým nám príde autobus na Sninské rybníky. Po ceste sme sa snažili utratiť čo najviac času takže sme hrali Activity, pozerali SHREK 1 a zabávali sa. V Košiciach keď sme prestupovali sme mali hodinu čas takže sme nevynechali ani katedrálu sv. Alžbety a ani spievajúcu fontánu. Po ceste do Michaloviec sme hrali Kvíz o Slovenských pamiatkach. No a už nás čakala len hodina cesty. O šiestej sme prišli na miesto zaregistrovali sme sa dostali sme izbu a vybalili sme sa. Na izbe som bola s Riou takže bola po celý čas sranda. Išli sme na večeru a po večeri sme mali večer kde nás privítali a vysvetľovali pravidlá no a potom sme si zahrali hru Speed dating. V tejto hre išlo o to aby sme sa všetci navzájom spoznali. Potom sme si s babami zahrali stolný futbal a sledovali chalanov ako hrajú biliard. Na druhý deň ráno čiže v piatok sme išli doobeda do planetária Kolonické sedlo kde sme najskôr videli ďalekohľady a najviac čo ma zaujímalo bolo aj Tyfloplanetárium pre nevidiacich. Toto všetko bolo vonku a potom sme sa premiestnili do vnútra a tam sme videli krásnu nočnú hviezdnatú oblohu, fázy slnka, mesiac, súhvezdia atď. Potom sme sa vrátili naspäť na ubytovanie, naobedovali sme sa a poobede sme mali Detskú konferenciu SÚ MEDZI NAMI. Hosťami boli Matúš Rotbauer, ktorý bol študent a Ivan Bella ktorý bol prvý slovenský kozmonaut. O tomto kebyže mám písať tak by to bolo na dlho. Ale bolo to strašne zaujímavé. Večer sme mali znova prednášku o Svetelnej oblohe či ako sa to volalo a tam bolo tiež toho strašne veľa takže to nebudem písať. No a po tomto sme mali Tanečný večer kde sme tancovali či už spoločenské alebo samostatné tance. A toto bolo asi najlepšie zo všetkého. Na ďalší deň v sobotu sme sa boli doobeda prejsť okolo rybníkov čo tam boli a potom keď sme prišli sme si každý spravili nejakú službu či už kaderníctvo alebo tetovacie štúdio. No my sme boli psychiatrická poradňa. Táto hra ma neskutočne bavila a ani neviem čo mám k nej povedať. Poobede sme hrali indíciovú hru Letíme do vesmíru. Museli sme prejsť skúškami a na konci sme si museli vyrobiť raketu, ktorá potom mala letieť. Naša lietala. Po tejto hre sme sa ja aj Ria chystali na Minitalent. Vyberala som pesničku asi tak dve hodiny no a potom som vybrala tú správnu Bože môj, otče môj. S touto pesničkou som vyhrala 3. miesto aj napriek tomu že som mala sopeľ, kašel a bolelo ma trochu hrdlo tak si myslím že to dopadlo úplne perfektne. Po minitalente sme mali diskotéku, ktorá bola úžasná keďže sme tancovali tak do jedenástej. Tancovali sme či už spoločenské alebo samostatné tance alebo už ku koncu sme tancovali ako chceme takže to bolo úplne super. V nedeľu ráno nás už čakal odchod s tým že sme išli rovnako ako tam až na to že s Trenčína sme išli autom až na Starú Turú. Po ceste sme si s Riou robili úlohy a zase hrali Activity. Myslím si že to bola úplne úžasná akcia a som veľmi rada že som sa jej mohla zúčastniť, naučiť sa niečo nové a aj stretnúť nových ľudí.

Sárka

Od 12.9. až do 15. 9. som mal tú možnosť sa znova zúčastniť CSS opäť v Snine. Cesta sa zdala byť zase dlhá oproti tam stráveného času, ktorý bol krátky. Avšak aj napriek tomu som znova zažil kopec zážitkov. Od Workshopov, cez spoznanie sa s novými ľuďmi, až po stretnutie s Ivanom Bellom. Boli to 4 dni plné zážitkov a už sa neviem dočkať na ďalšiu takú akciu.

Ondrej Potfaj

Celoslovenské stretnutie fénixákov v Snine bola vynikajúca akcia plná spoznávania. Navštívili sme planetárium či mali zaujímavé prednášky nielen s prvým slovenským kozmonautom. Tento predĺžený víkend som si náramne užil a verím, že sa čoskoro uvidíme.

Samo

Na Celoslovenskom stretnutí fénixákov v Snine bolo úžasne, veľmi sa mi páčilo v planetáriu a tiež prednáška od Ivana Bellu , nášho prvého slovenského kozmonauta. Cez voľný čas ma bavilo hrať biliard a spoznávať nových ľudí. Večerné diskotéky a mini talent Fénixu boli nezabudnuteľné a verím, že sa ešte tejto akcii budem môcť zúčastniť, ale už ako mladý vedúci.