Letný tábor Žitná-Radiša

20. - 27. júla 2013

1. Zoznamovanie

Leto v plnom prúde a my doma veru sedieť nebudeme. Vyleštíme bicykle, nachystáme batohy a už bežíme ku klubovni, či sme  malí alebo veľkí. Veľmi sa tešíme na malebné prostredie Žitnej-Radiše, v ktorom strávime celý týždeň. Veci naložíme do nákladiaku, rozlúčime sa s rodičmi a sami sadáme do áut.

Po nie príliš dlhej ceste plní elánu prichádzame na miesto. Viac ako nádherné prostredie  nás zaujala hojdacia sieť a bazén, ktoré sme si okamžite obľúbili. Keď sme sa vybalili a zoznámili s chatou, pustili sme sa do vytvárania našej táborovej nástenky, ktorá obsahovala dôležité informácie ako napríklad jedálniček, táborové hry, no i kresby. Po dokončení nástenky sme sa presunuli von, kde sme hrali hry a nakoniec sme neodolali ani bazénu. Skôr ako sa zvečerilo, Martin prichystal slávnostný oheň, ktorý úspešne zapálili Alex, Nika, Verča, Simonka a Vlaďa. Po slávnostnom privítaní sme sa dozvedeli čo nás bude po celý týždeň čakať a že zajtra vyrážame na turistiku. Náš program pokračoval hraním na gitaru a spevom. V tejto skvelej nálade sme zotrvali až do polnoci, kedy sme sa rozhodli, ísť nabrať nové sily.

2. 1010 metrov nad morom

Druhý táborový deň sa nám začal o ôsmej, kedy prvá skupina vstala, aby pripravila raňajky. Asi o hodinku neskôr sme sa vybrali na “kopec“ Rokoš, čo pre nás znamenalo, že sme sa museli vyštverať do nadmorskej výšky 1010 metrov. Po ceste si Erik našiel novú kamarátku. Bola to ťažká a hrdzavá reťaz, ktorú päť hodín ťahal za sebou- až na chatu. Čím dlhšie sme išli, tým vyššie sme stúpali, reťaz ťažkla a kopec pred nami nemal konca. Znenazdajky sme sa rozdelili na dve skupiny. Tí, čo mali viac síl, išli vpredu, ani ostatní sa však nevzdali. Pomaly, ale predsa, všetci zvládli cestu po žltej, neskôr červenej  turistickej značke, až napokon dosiahli vytúžený vrchol.

Krátka obedová prestávka priniesla mnoho zábavy ale hlavne nám dodala dosť síl na spiatočnú cestu. Po chvíli spoločných krokov sme sa opäť rozdelili do dvoch skupín. Dušan, Erik, Barča a Simonka išli kratšou cestou po modrej značke. Ostatní si cestu spríjemnili návštevou Uhroveckého hradu- teda aspoň toho, čo z neho zostalo. Cesta netrvala dlho a ocitli sme sa na chate. Osprchovali sme sa, chvíľa oddychu a už sme vonku vyvádzali. Nezabudli sme ani na náš ekologický záväzok – hodinu bez elektriny, ktorú sme pravidelne dodržiavali celý týždeň. Po večeri Martin prichystal oheň, pri ktorom sme strávili večer i keď bez gitary. Dozvedeli sme sa program ďalšieho dňa a potom nasledovali slovné hry, ktoré sa nám zapáčili, a tak bolo o zábavu postarané. Vzhľadom na dnešný namáhavý deň, sme sa pobrali do postieľok o niečo skôr ako včera.

3. Piráti na ceste aj na vode

Do ďalšieho rána sme sa zobudili plní síl a odhodlaní ísť na priehradu Prusy.  A tak sme hneď po raňajkách osedlali našich dvojkolesových tátošov a vyrazili sme na cestu. Po krátkej jazde na bicykli sme dorazili na miesto. Bola to proste nádhera. Prví odvážlivci vyskúšali vodu a keď bola akurát, mohli sme zo seba urobiť pirátov, ale tých pravých s páskou cez oko, jazvami a šatkou na hlave. Samozrejme, že nechýbali ani vlajky a lode, teda v našom prípade skôr člny. Posádky pripravené,  môžeme vyplávať !!!

Takto sa začali naše vodné radovánky- súťaže v plávaní i veslovaní, potápanie pre mušle, či kradnutie pirátskych vlajok. Po únavných  a dlhých vodných súbojoch sme sa išli najesť a usušiť. Na spiatočnej ceste sme sa zastavili občerstviť na zmrzline i na kofole. Po príchode do tábora sme mali voľno, ktoré každý využil na osprchovanie a následný oddych, čo však netrvalo dlho. Naše šantenie pokračovalo loptovými hrami, neskôr pri ohni i slovnými hrami. Vzhľadom na zajtrajší voľný deň mala byť i nočná hra, ktorú sme však pre vyčerpanosť síl zrušili. Teda, to si všetci mysleli, a preto sa išlo spať.  O tretej ráno sme však všetkých pobudili a vyskúšali ich orientáciu podľa buzoly. Nikto sa nestratil,  všetci úspešne našli cieľ  a boli odmenení. Ešte chvíľa strávená pri ohni a išlo sa opäť spať.

4. Veľká kopa zábavy

Dnes sa deň začal o deviatej, čo určite nikomu nevadilo, pretože každý chcel nabrať čo najviac síl. Po chutných raňajkách sme sa vrhli do Duškovej finančnej hry. Táborové peniaze takzvané ONÉ sme si museli zaslúžiť či v kuchyni, pri dreve a či v hrách. Preto sme sa pustil do vybíjanej, v ktorej sa darilo najmä Erikovi. Šťastie v kolkoch bolo naklonené Simči. Ostatní ukázali, čo dokážu pri petangu či naháňačkách.

V zápale hier sme si nevšimli, že už prišli naši zvedaví rodičia. No keď sme to zistili, veľmi sme sa potešili pretože  nám doniesli samé dobroty. Tie sme si však mohli dať až po obede. Chvíľa voľna po obede nám padla vhod a my sme sa tešili na pingpong či hry v bazéne. Najviac sme sa však zabavili pri račom futbale, kde bola hlavnou hviezdou Vladka, ktorá si dala vlastný gól. Ešte pred večerou chalani stihli pripraviť oheň, pri ktorom sme spravili vyhodnotenie dňa. Neskôr sme spievali, zabávali sa a na koho padla únava, šiel spať.

5. Hlava plná vedomostí

Dnes sme mali na raňajky párky. Počasie nám želalo, a preto sme znova vyrazili za vodou. Dnes pre zmenu na termálne kúpalisko v Bánovciach nad Bebravou. Po krátkom šliapaní sme dorazili na miesto. Voda vyzerá lákavo a preto neodoláme a už sa čvachceme. Nikto sa neutopil a vyšantení sa vraciame naspäť do tábora. Po ceste sme si urobili nečakanú zastávku v Uhrovci, kde sa nachádza rodný dom Ľudovíta Štúra a Alexandra Dubčeka. Zaujímavo sme počúvali výklad a s očami ako sovy pozerali krátky dokumentárny film.

Teraz s hlavami naplnenými vedomosťami môžeme pokračovať v ceste. Vrátili sme sa do tábora kde sme mali pripravené hry. Sekali sme drevo na presnosť, hrali lavínové naháňačky a loptové hry od výmyslu sveta. Po večeri sme sadli k ohňu, kde sme sa rozprávali, smiali i hrali. Ohník pomaly dohorieval a my sme padali únavou.

6. Počasie nám náladu nepokazí

Dnes z rána vyzeralo počasie všelijako preto sme zmenili program a namiesto kúpania sme išli na nákupy do Bánoviec. Po ceste sme vyložili chorého Dušana na autobusovej stanici a zamierili smer Dráčik. Potom sme sa presunuli na námestie, kde sme si vychutnali lahodnú chuť zmrzliny. Poobzerali sme si Bánovce a vyrazili sme na expedíciu Jankov vŕšok.

Poobzerali sme si bunkre a pamätník, zastavili sme sa pri koníkoch a najedli sa. Počasie sa nám umúdrilo a my sme sa vrátili do tábora predsa len sa okúpať. Deň pokračoval hrami a súťažami. Všetci vyhladovaní sme netrpezlivo čakali na večeru – zapekané cestoviny s bryndzou a slaninou. Po večeri sme sa premiestnili opäť von, kde sme zapálili oheň a zaspievali si naše obľúbené pesničky. A keď bolo neskoro zaželali sme si dobrú noc.

7. Voľno, ale na plné obrátky

Piatok sme tiež využili naplno. Znovu bolo pekné počasie a my sme sa vybrali na priehradu. Preto sme naložili člny a vyrazili sme v ústrety novým dobrodružstvám. Po príchode sme nasadli do člnov a pred zahájením súťaží si dali rozplavby. Potom sme súťažili vo veslovaní, navzájom si kradli vlajky a nakoniec lovili mušle. Po návrate do tábora sme sa vrhli na obed, ktorý nám veľmi chutil. Po obede nasledoval oddych.

Neskôr začala príprava kotlíkového guľášu. Príprava spočívala v nosení dreva a vecí, krájaní, čistení a miešaní. Popri hrách sme stíhali naozaj všetko. Behom chvíľky sme pripravili slávnostný oheň, ktorý sme po večeri zapálili. Teraz nasledovalo vyhodnotenie celého týždňa, čo znamenalo ocenenie najlepších a odovzdanie cien. Bohužiaľ sme sa museli predčasne rozlúčiť so Simčou a Simonkou pretože išli domov. Vonku sme sedeli ešte dlho a stálo to zato. Spievalo sa a my sme sa zabávali.

8. Ku koncu všetko dobré

Ani sme nevedeli ako a bol tu koniec tábora. Po raňajkách sme sa začali baliť a upratovať, každý behal a hľadal svoje veci. Proste zhon. Nakoniec sme sa všetci úspešne pobalili a všetky veci mohli dať do nákladiaku. Teraz stačí nasadnúť do áut a čaká nás cesta domov plná úžasných zážitkov na ktoré len tak nezabudneme. Pri klubovni nás už netrpezlivo čakajú rodičia, ktorý nám pomáhajú povykladať veci a uložiť ich naspäť do klubovne. Nasleduje rozlúčenie, posledné táborové AHOJ a my sa poberáme užívať si zvyšok prázdnin s našimi rodičmi.